6562b

Особливості психічного розвитку дітей з дефектами зору

Період очікування дитини – щасливий час у житті сім’ї. Цілком природно, що звістка про сліпоту новонародженого є серйозним емоційним потрясінням для всіх членів сім’ї. Вони виявляються непідготовленими до його виховання, і потрібен час, щоб батьки взяли сліпоту сина чи дочки. Виховуючи сліпого дитини, необхідно чітко уявляти характер зорового порушення і можливий перебіг хвороби. Тісна і постійний зв’язок з дитячим офтальмологом, його консультації, лікування – необхідна умова виховання.
Внаслідок сліпоти діти відстають у формуванні загальної моторики: дитина малорухомий, млявий. Обмеження рухової активності призводить до сповільненого і недосконалому формування просторових уявлень: положення, напрямку руху, величини і форми навколишніх предметів. Спостерігається загальна повільність, підвищена стомлюваність виснаженість, мала психічна активність. У цілому розвиток вищих пізнавальних процесів (увага, логічна пам’ять, мислення, мова) протікає нормально. Уповільнено розвивається конструктивне мислення, внаслідок сліпоти діти відстають у формуванні загальної моторики, спостерігається своєрідність мови і вербального мислення, спостерігається високий рівень розвитку словесної пам’яті, відзначають закономірні зміни у сфері зовнішніх емоційних проявів. Однією з форм спілкування з дитиною з дефектом зору є тісний фізичний контакт.

 

автор ( Матвіїв Т. Б.)

Напишіть відгук

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *