58b09f731fc69d544d3feabc1430ff1c.jpg

Малювання

Образотворча діяльність – це особливий вид навчання, розвитку та виховання дітей. Він сприяє розумовому, естетичному розвитку. Діти в процесі діяльності виділяють суттєві властивості предметів і явищ, відображають їх в образній формі, встановлюють зв’язки між окремими предметами і явищами. У малюків формуються узагальнені способи аналізу, синтезу, порівняння і зіставлення, розвивається вміння самостійно знаходити способи розв’язання творчих завдань, вміння планувати свою діяльність. Діти стають спостережливими, уважними, посидючими, розвивають дрібну моторику, що полегшить надалі їхнє навчання.
Вже з 6-8 місяців, коли малюк навчиться сидіти без напруги, можна починати знайомити його з малюванням. Рекомендовано використовувати природні барвники: буряк, обліпиху, смородину, змішані з манною кашею. Далі можна переходити на пальчикові фарби.
Тактильні відчуття є базовими, які формуються ще в маминому животику. Малювання пальчиками вчить дитину розрізняти долонькою фактуру, форму, адже торкаючись до поверхні, малюк подумки порівнює різні поверхні, що допомагає впорядкувати в голові знання про навколишні предмети. Спочатку малюємо крапочками. Потім знайомимо з формами, фігурами, пропорціями, правилами змішування кольорів. Паралельно розвиваємо мовлення малюка: назви форм, кольорів та їх відтінків. Збагаченню словника сприяють:
– просторові позначення,
– висловлювання в процесі спостережень за предметами та явищами, при обстеженні предметів, а також при розгляданні ілюстрацій,
– використання образних порівнянь, віршів для естетичної характеристики предметів.
Створення творчого середовища з дитинства є умовою розвитку творчої людини. Адже, кожна дитина народжується з природними творчими задатками.

 

(автор Гнатів І.М.)

Напишіть відгук

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *